Davis Cup 2017 - pravidla soutěže
DAVIS CUP PLZEŇ - JIH 2017 -
PRAVIDLA SOUTĚŽE
Bod 1) Vedení soutěže
Ředitelem soutěže pro rok 2017 je Luboš Dolák z týmu SK DOLI Starý Plzenec - telefon 608 982 972, e-mailová adresa: dcplzen-jih@seznam.cz.
Bod 2) Zúčastněná družstva
V roce 2017 se Davis Cupu organizovaného OTS Plzeň-jih zúčastní celkem 14 družstev. Při rozlosování, které proběhlo 23.3.2017, bylo rozhodnuto zachovat systém soutěže zavedený v r. 2015, tj. družstva budou i v r. 2017 hrát ve 3 výkonnostních divizích.
I. divize:
TK Letkov TJ Přeštice „A“ St. Plzenec „A“ St. Plzenec „B“ Slavoj Stod
|
II. divize:
TJ Chlumčany „A“ Sokol Blovice „D“ TK Nová Ves „A“ Sokol Nepomuk TJ Přeštice „B“ |
III.divize:
TJ Chlumčany „B“ Sokol Blovice „B“ TJ Dobřany Sokol Blovice „C“
|
Bod 3) Vklad do soutěže
Podmínkou účasti v DC je zaplacení vkladu 200 Kč za účast každého týmu v soutěži. Vklad je nutné zaplatit k rukám ředitele DC nejdéle do 21.4.2017.
Bod 4) Míče
Pro okresní Davis Cup je schválené použití míčů značky Wilson Australan Open nebo Wilson US Open. Míče na utkání zajišťuje vždy domácí družstvo. Jiné míče lze použít jen po předchozí vzájemné dohodě kapitánů obou soupeřů. Není přípustné, aby hostující tým přijel na utkání a teprve v místě jeho konání mu bylo oznámeno, že budou použity jiné než schválené míče. V takovém případě bude pořadateli utkání uložena pokuta podle sazebníku v bodě 13) Pravidel.
Bod 5) Soupisky
Každá soupiska musí obsahovat název družstva, jméno kapitána (včetně jeho telefonního čísla a e-mailové adresy) a jména dalších hráčů s uvedením data (roku) narození a jejich pořadí na soupisce. První verze soupisek byla předána již při losovacím aktu. Definitivní termín pro zaslání chybějících soupisek, případně pro provedení změn (doplnění soupisek předaných již při losování) je do 21.4.2017. Nové či doplněné soupisky je třeba zaslat řediteli DC Plzeň-jih L.Dolákovi v elektronické podobě na e-mailovou adresu dcplzen-jih@seznam.cz. Po 21.4.2017 budou soupisky všech týmů uzavřeny a zveřejněny na webové stránce http://dcplzen-jih.sweb.cz pro možnost kontroly ze strany všech účastníků soutěže.
Bod 6) Hlášení výsledků
Do zahájení soutěže (do 30.4.2017) obdrží kapitáni všech týmů e-mailovou poštou v elektronické podobě také „zápisy o utkání“ s předdefinovanými údaji o družstvech a jejich hráčích uvedených na soupiskách. Kapitán domácího týmu v tomto tiskopisu zpracovaném v Excelu vždy po odehraném utkání vyplní výsledky jednotlivých zápasů a konečný výsledek utkání a nejdéle do 2 dnů po odehrání utkání (v případě nedělních utkání do úterý do 23:59 hod.) zašle zápis v elektronické podobě na adresu dcplzen-jih@seznam.cz. Papírovou verzi tiskopisu „zápis o utkání“ s výsledkem, podepsanou kapitánem hostujícího týmu, si obě družstva ponechají pro řešení případných protestů. Výsledky utkání ve všech 3 divizích okresního Davis Cupu budou rovněž průběžně zadávány na webových stránkách přístupných na adrese http://dcplzen-jih.sweb.cz.
Bod 7) Herní systém
Utkání se v roce 2017 hrají systémem Davis Cupu (4 dvouhry a čtyřhra). Vítězem utkání je tým, který dosáhne nejméně 3 body. Zápasy se hrají na 2 vítězné sety, za stavu 6:6 v každém setu (včetně 3. setu) rozhoduje o vítězi tie-break do 7 bodů. Hraje se dle platných pravidel tenisu. Výsledková listina musí obsahovat výsledky všech 5 zápasů, a to i tehdy, pokud je již o vítězi rozhodnuto (např. za stavu 3:0). Je-li za tohoto stavu ochoten k dalšímu zápasu nastoupit pouze hráč jednoho týmu, bude zápas uveden jako skreč v neprospěch týmu, jehož hráč hrát nechce. Shodnou-li se oba týmy, že již nechtějí zbývající zápas(y) za rozhodnutého stavu dohrávat, vyznačí se výsledek 3:0 (případně 3:1) s poznámkou, že zbývající zápas(y) nebyl(y) po dohodě dohráván(y).
Za výhru v celém utkání získá tým do celkové tabulky divize 2 body, za prohru pak 1 bod. Důvodem je zvýhodnění týmů, které poctivě odehrály všechna utkání.
Bod 8) Čekací doba - kontumace utkání
Čekací doba na příjezd soupeře (hostujícího týmu) je 20 minut od plánovaného začátku utkání. Nedostaví-li se hostující tým v této lhůtě do místa konání nejméně se 2 hráči, bude utkání skrečováno ve prospěch domácích (případně ve prospěch hostů, nebudou-li ve stejné době připraveni k zahájení úvodních dvouher nejméně 2 domácí hráči). Kontumace výsledku neplatí pro případy, kdy se kapitáni obou týmů předem dohodli na změně termínu utkání.
Bod 9) Povinnosti pořadatele utkání
Pořadatel utkání (domácí tým) má tyto povinnosti:
-
zajistit nejméně 2 kurty k pořádání utkání a řádně je před začátkem připravit pro hru
-
zajistit na každé utkání nejméně 2 dózy nových míčů (1 dóza na každý kurt)
-
připravit písemný formulář Zápisu o utkání a průběžně zapisovat výsledky zápasů
-
znát pravidla soutěže a v průběhu utkání se jimi řídit, zejména dodržovat zásady pro nasazování jednotlivých hráčů do utkání
-
odeslat Zápis o utkání na e-mailovou adresu dcplzen-jih@seznam.cz
-
nahlásit e-mailem řediteli soutěže informaci o odkladu utkání a důvodech odkladu (nejdéle do 2 dnů po plánovaném termínu utkání)
-
v případě nepříznivých klimatických podmínek v místě utkání, které znemožní jeho zahájení či odehrání, uvědomit neprodleně o této skutečnosti telefonátem kapitána hostujícího týmu a následně nejdéle do 2 dnů e-mailem ředitele soutěže.
Bod 10) Pořadí zápasů v utkání
a) |
Zápasy 1 + 2 = úvodní dvouhry |
Kapitán domácího týmu před zahájením utkání napíše do zápisu o utkání 2 přítomné hráče do dvouher. Pozor- nemusí e jednat o dva nejvýše postavené hráče na soupisce. Podle soupisky výše postavený domácí hráč bude mít kód D1 a níže postavený kód D2. Totéž učiní také kapitán hostů, aniž by měl právo předem zjišťovat, kdo bude hrát za domácí tým. Podle soupisky výše postavený hostující hráč bude mít kód H1 a níže postavený kód H2. Do 1. dvouhry nastoupí hráč D1 proti hráči H2 a druhou dvouhru odehraje hráč D2 proti hráči H1. Na nominovaného hráče (zapsaného kapitánem týmu do zápisu o utkání) je možno čekat po dobu 20 minut. Nedostaví-li se v této době, má příslušný kapitán povinnost změnit nominaci do zápasu a vybrat do dvouhry jiného z přítomných hráčů zapsaných na soupisce. To ovšem platí pouze tehdy, nezmění-li se pozice druhého hráče pro úvodní dvouhry, který již pravděpodobně hraje svůj zápas. Změnou pozice hráče by se totiž první zápas stal neplatným - v takovém případě nutno zápas pro nepřítomnost hráče zkontumovat s výsledkem 0:6, 0:6. Není možné, aby např. 1. hráč soupisky družstva přišel až v 11:00 hod. s tím, že zápas č. 1 bude odehrán až jako poslední a místo toho bude odehrán nejdříve zápas č. 4 a teprve pak 1. hráč soupisky odehraje dodatečně zápas č. 1 a hned po něm zápas č. 5. Utkání začíná za jakékoli situace vždy zápasy 1 a 2 a účastníci utkání se musí touto zásadou řídit.
b) |
Zápas 3 = čtyřhra |
Do zápasu čtyřhry může nastoupit jakýkoli hráč ze soupisky. V případě vzájemné dohody kapitánů lze odehrát čtyřhru až na úplný závěr utkání po odehrání dvouher 4 a 5.
c) |
Zápasy 4 + 5 = závěrečné dvouhry |
Ve dvouhře č. 4 nastoupí hráč D1 proti hráči H1 a ve dvouhře č. 5 hráč D2 proti hráči H2. V případě výměny hráčů je jedno, kteří hráči ze soupisky nahradí původní sestavu (např. hráč uvedený na soupisce jako č. 1 může nahradit hráče č. 5 a opačně). Názorný příklad nasazení hráčů do utkání a jejich výměna pro zápas 4 a 5 bude uveden v příloze o vyplňování zápisu o utkání.
Při zjištění nesprávného nasazení hráče v rozporu s bodem 10) Pravidel bude výsledek příslušného zápasu kontumován poměrem 0:6, 0:6 v neprospěch chybujícího týmu. Zároveň bude také udělena pokuta pořadateli utkání podle bodu 13) Pravidel – samozřejmě jen v případě, že na toto porušení neupozornil a v zápisu o utkání se o kontumaci nezmínil.
S ohledem na výše popsané zásady mají kapitáni zúčastněných týmů povinnost mít při utkání k dispozici platné soupisky potvrzené OTS, aby bylo zřejmé, jaký hráč je na jakém místě soupisky a jaký hráčský kód si do utkání přinese.
Bod 11) Podávání protestu proti výsledku utkání
Chce-li jedno z družstev podat protest proti výsledu, je nutno informaci o podávaném protestu uvést do „zápisu o utkání“ a podepsat ji kapitány obou týmů. Při odmítnutí podpisu kapitánem týmu, vůči jehož týmu je protest podáván, kapitán žalujícího týmu tuto skutečnost uvede do zápisu a protest podepíše sám. Protest podaný se zpožděním a bez uvedení v zápisu bude předem považován za zamítnutý. Protest nemůže být podán proti kvalitě kurtů, míčů, spornému verdiktu v zápase nebo zpoždění hráče – tyto spory vyřeší kapitáni týmů přímo na místě. Naopak protest lze podat proti nesprávnému nasazení hráčů do zápasů v rámci utkání, proti nasazení hráče, neuvedeného na potvrzené soupisce nebo hráče, který je vlastníkem individuální registrace ČTS. Ostatní sporné věci není vedení soutěže schopno posuzovat.
Bod 12) Odklady a změny termínů utkání
Dohodou kapitánů zainteresovaných týmů (učiněnou nejméně 3 dny předem) lze změnit termín utkání oproti losu a rozpisu termínů utkání, který je přílohou č. 2 těchto Pravidel. Za odložení utkání se nepovažuje změna z nedělního termínu na sobotní v rámci téhož týdne ani případ, kdy zápas příslušného kola bude odehrán oproti rozpisu později, ale zároveň dříve než týmu uplyne termín k odehrání utkání dalšího nejbližšího kola soutěže. Jako odložení bude posouzen případ, kdy jedno z mužstev i přes příznivé počasí požádá z jiných důvodů o odehrání utkání v pozdějším termínu než je uveden v původním rozpisu a náhradní termín bude následovat až po uplynutí termínu utkání dalšího kola podle rozpisu. Každé z mužstev může tuto možnost využít během soutěže pouze jednou. V případě uplatnění druhé žádosti o odložení bude utkání automaticky skrečováno v neprospěch žadatele o odklad poměrem 0:5.
Bod 13) Pokuty
V roce 2017 budou zúčastněným týmům za porušení těchto Pravidel ukládány pokuty podle níže uvedeného sazebníku. Výše udělených pokut bude zveřejněna na internetových stránkách DC Plzeň-jih a po skončení každého kola bude aktualizována. Proti uložené pokutě se může kapitán potrestaného týmu odvolat, a to ve lhůtě 7 dnů od zveřejnění informace o jejím uložení. Odvolání se podává e-mailovou poštou k rukám ředitele DC a s náležitým odůvodněním. Při pozdním podání odvolání nebo v případě jeho zamítnutí zůstává pokuta v platnosti. Vyúčtování pokut uložených za ročník 2017 a jejich výběr od potrestaných týmů bude proveden při losování soutěže v roce 2018.
Sazebník pokut za porušení Pravidel
Druh provinění |
Výše pokuty |
Nedodání finální soupisky v termínu do 21.4.2017 |
50 Kč |
Nedodání zápisu o utkání do 2 dnů od jeho odehrání |
50 Kč |
Nenahlášení odkladu utkání ve lhůtě do 2 dnů |
50 Kč |
Neuznaný protest proti výsledku utkání |
50 Kč |
Neodehrané utkání |
100 Kč zaplatí provinivší se tým (při neprokázání viny oba týmy 50 Kč) |
Nesprávné nasazení – kontumace zápasu (0:6, 0:6) |
50 Kč |
Hosté nedorazí k utkání v čekací lhůtě 20 minut - kontumace utkání (0:5) |
100 Kč – peníze obdrží domácí jako náhradu nákladů na přípravu kurtů |
Hosté přijedou k utkání a domácí hráči (alespoň 2) se nesejdou |
4 Kč/km x počet aut (částku obdrží hostující tým jako cestovné) |
Neoprávněný start hráče s registrací ČTS |
100 Kč pro takto zvýhodněný tým |
Použití neschválených tenisových míčů |
50 Kč |
Pokuty uložené v průběhu celé soutěže každému potrestanému týmu budou připočteny k jeho startovnému na rok 2018 a budou vypořádány během losovacího aktu v březnu 2018. Bez uhrazení pokut za předchozí ročník není tým oprávněn zúčastnit se dalšího ročníku soutěže.
Bod 14) Vyloučení hráčů s registrací ČTS
Zápasů DC se nesmějí zúčastnit hráči s platným registračním průkazem (individuální registrací u ČTS) - v případě pochybnosti lze tuto skutečnost ověřit u sekretáře ZČTS p. Jaroslava Barocha prostřednictvím Ivo Regnera (telefon 732 807 987, e-mailová adresa: ivo.regner@seznam.cz). Odpovědnost za to, že na soupiskách není žádný hráč s platnou registrací, nesou kapitánové zúčastněných týmů.
Bod 15) Vyhodnocení výsledků - postupy, sestupy
Pro vyhodnocení výsledků ve všech výkonnostních divizích okresního DC Plzeň.jih za rok 2017 platí pro sestavení tabulek a vyhodnocení postupujících a sestupujících týnů tyto zásady:
a) |
Za výhru v utkání (včetně výhry kontumační) obdrží tým 2 body, za prohru 1 bod a za kontumační prohru 0 bodů. |
b) |
Budou-li mít v tabulce po odehrání všech kol příslušné divize 2 týmy stejný počet bodů, bude pro stanovení pořadí rozhodný výsledek jejich vzájemného utkání. |
c) |
V případě více týmů se stejným bodovým ziskem rozhoduje o pořadí minitabulka vzájemných utkání (kritéria - body, sety, gamy). |
d) |
Vítěz II. a III. divize v roce 2017 má nárok na přímý postup do vyšší divize pro rok 2018. |
e) |
Po dohrání všech utkání v jednotlivých divizích odehrána baráž, v níž se v termínu daném rozpisem utká 4. tým I. divize s 2. týmem II. divize a 4. tým II. divize s 2. týmem III. divize. Výhodu domácího prostředí v baráži bude mít družstvo z vyšší divize. |
f) |
Jakýkoli tým se může dobrovolně zříci možnosti vybojovaného postupu - nikdo nemůže být nucen k účasti ve vyšší divizi. Zřeknutí se postupu musí zástupci příslušného týmu oznámit nejpozději při losování DC na příslušný rok. |
g) |
Každý tým může při losování požádat o zařazení do jiné divize než hrál v minulém roce. V případě požadavku na nižší soutěž bude týmu vyhověno. Bude-li se jednat o požadavek na přeřazení do vyšší divize, bude žádost vyhodnocena ředitelem DC a předsedou OTS Plzeň-jih. |
h) |
Přihlásí-li se do soutěže dostatečně kvalitní tým, lze jej po odsouhlasení zařadit rovnou do I. divize, aby nemusel po 2 roky hrát v nižších divizích utkání s mnohem slabšími soupeři, která mu ani jeho slabším soupeřům nic nepřinesou. Hlavní ideou soutěže jsou co nejvyrovnanější utkání a ne nutit týmy hrát soutěž, kterou nechtějí. |
Bod 16) Ceny pro vítěze
Z vybraných vkladů na rok 2017 (účast 14 týmů = celkem 2.800 Kč) + zůstatku z roku 2016 budou na základě dohody při losování dne 23.3.2017 zakoupeny poháry pro vítěze všech 3 divizí. Stejně tak budou předány tenisové míče Wilson pro první 2 týmy ze všech divizí. Vítěz 1. divize obdrží 4 dózy a druhý tým 2 dózy míčů. V ostatních divizích vítěz obdrží 2 dózy a druhý tým 1 dózu míčů. Ceny budou předány zástupcům tenisových klubů (oddílů) na jaře při losování dalšího ročníku DC.
Bod 17) Zodpovědnost
OTS Plzeň-jih jako pořadatel soutěže neregistrovaných tenistů nenese žádnou zodpovědnost za případné zranění hráčů, k nimž může dojít během soutěže. Všichni hráči startují v soutěži na vlastní nebezpečí. V případě, že s tímto bodem Pravidel některý hráč nebo tým nesouhlasí, nemůže se soutěže zúčastnit. Start v jakémkoli soutěžním zápase je automaticky považován za souhlas s výše uvedeným poučením.
V Plzni dne 25.4.2017
Luboš Dolák (ředitel DC)
Otakar Šefl (předseda OTS Plzeň-jih)
Ivo Regner (organizační pracovník)
Přílohy: 1) Seznam kapitánů družstev - účastníků Davis Cupu 2017
2) Los DC 2017 - časový rozpis utkání
3) Návod pro nasazování hráčů do utkání a pro vyplnění
zápisu o utkání
Příloha č. 1:
Seznam kapitánů družstev - účastníků Davis Cupu 2017
Družstvo |
Jméno kapitána |
Telefon |
E-mailová adresa |
Sokol Blovice B |
Hajžman Pavel |
605 258 612 |
pavel.hajzman@seznam.cz |
Sokol Blovice C |
Seidl Adam |
720 589 300 |
seidladam@seznam.cz |
Sokol Blovice D |
Zelenka Robert |
602 466 115 |
bobovo21@seznam.cz |
TJ Dobřany |
Verner Pavel |
724 036 665378 022 643 |
phvernerovi@seznam.cz |
DOLI Starý Plzenec A |
Červený Libor |
724 602 704 |
mbrozik@seznam.cz |
DOLI Starý Plzenec B |
Doležel Milan |
605 987 754 |
libor.cerveny@seznam.cz |
TJ Ker. Chlumčany A |
Marák Michal |
603 255 252 |
michal.marak@seznam.cz |
TJ Ker. Chlumčany B |
Vokoun Otakar |
725 429 745 |
otakarvokoun@seznam.cz |
TK Pohoda Letkov A |
Kraft Milan ml. |
775 108 760 |
Milankraft@email.cz |
Sokol Nepomuk |
Baroch Karel |
734 676 791 |
karel.baroch@email.cz |
TK Nová Ves A |
Štefánek Václav |
603 835 523 |
vaclav.stefanek@agroenergy.cz |
TJ Sokol Přeštice A |
Trojáček Vladimír |
724 517 145 |
vlada.trojacek@seznam.cz |
TJ Sokol Přeštice B |
Bernklau Jan |
732 584 376 |
j.bernklau@seznam.cz |
Slavoj Stod |
Hořan Marek |
736 519 224 |
horanmarek@seznam.cz |